9. 3. 2017

21 cm Moerser 18 (17 cm K18 moerserlafette)


RU, Robototechnik, rok 2016, výtlačok č. 32, Mierka 1:50, ten s dlhšou hlavňou je kaliber 170 mm a s tou kratšou hlavňou je kaliber 210 mm. Vystrihovačka je spolu s FAMO a umožňuje postaviť buď mažiar, alebo kanón. Postaviť sa to dá v pochodovej, alebo palebnej pozícii. Skopíroval som potrebné časti a urobil som obe varianty na rovnakej lafete a možno z toho bude niekedy aj dioráma.

  1. 210 mm mažiar vz. 18 - doba práce 32 hodín, počet dielov 150, rozmery 255 x 58 x 60
  2. 170 mm kanón vz. 18 - doba práce 27 hodín, počet dielov 150, rozmery 312 x 58 x 60
  3. Granáty, nábojnice, kartuše - doba práce 8 hodín, počet dielov 111, 






 Veľké kolesá sa dali urobiť v dvoch variantách. 1. varianta (s dierami) som  vylepšil aby boli plastickejšie, 2. varianta (výlisok) som urobil už len plastickejšie.

Kolesá "kolesne" sa dali urobiť v jednej variante a ja som kolesá "kolesne" urobil plastickejšiu variantu.

Pri pohľade od zadu sú to kartuše na granáty, ktoré boli vyrobené ako prútené koše, bližšie ku predu sú kartuše na nábojnice farebne rozlíšené asi podľa kalibru. Podobu majú ako nemecké púzra na protiplynovú masku. Úplne v predu sú prázdne nábojnice. Tá krabička asi predstavuje "muničnú výdajňu" v palebnom postavení dela.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára